4.2.2016     Tiskové zprávy

Žebříček citovanosti mluvčích v roce 2015: překvapení se nekonalo, Jiří Ovčáček stále kraluje pořadí

Mluvčí prezidenta republiky obhájil své loňské prvenství v intenzitě citovanosti tiskových mluvčích. Zásadní je ale meziroční nárůst jeho citovanosti, a to na dvojnásobek oproti roku 2014. Nejcitovanějším mluvčím podnikového sektoru se stal Petr Šťáhlavský z Českých drah, který vystřídal tentokrát třetího Daniela Šabíka z ČSA. Vyplývá to z analýzy společnosti Media Tenor, která sledovala přední české zpravodajské servery.

Jiří Ovčáček stanovil nový rekord v roční intenzitě citovanosti mezi mluvčími. V dosavadní pětileté historii vyhlašování žebříčku dokonce překonal dvojnásobně svůj loňský výsledek. Po moravskoslezské policejní mluvčí Gabriele Holčákové (žebříček ovládla v letech 2012 a 2013) se tak stal druhým mluvčím, který svoji celkově první pozici obhájil. Nejčastěji přitom komunikoval zahraniční politiku, či vystupování hlavy státu na veřejnosti.

grafy

Výsadní postavení v žebříčku mají i nadále policejní mluvčí. „Tiskoví mluvčí z policejních řad mají dlouhodobě výrazný podíl na množství citací. To se odráží nejen v jejich četném zastoupení v žebříčku, ale také ve faktu, že jsou původci plných 25 % všech citací mluvčích na sledovaných serverech,“ uvedl Pavel Herot, ředitel výzkumné společnosti Media Tenor.

Výskyt mluvčích podnikového sektoru je na českých serverech méně častý. V loňském roce nejčastěji citovaný podnikový mluvčí Petr Šťáhlavský z Český drah by ve spojeném celkovém žebříčku obsadil sedmou příčku. Vedle stálic podnikového žebříčku, tj. mluvčích Českých drah, VZP, ČSA, či ČEZu, byl v loňském roce silně slyšet také Václav Friedmann ze Sazky díky velké mediální pozornosti věnované prvnímu českému vítězi Eurojackpotu. Do čelní desítky se po roční odmlce vrátil Aleš Ondrůj ze Student Agency a také představitel České pošty: po desáté příčce Iva Mravinace v roce 2013 se tentokrát na osmém místě objevil Matyáš Vitík.

Media Tenor nabízí mediální monitoring a ucelený soubor analytických služeb založených na obsahové analýze médií, které poskytují zpětnou vazbu komunikačním aktivitám a přesně vyhodnocují kvantitativní a kvalitativní aspekty mediální publicity. Analytický a konzultační servis využívají firmy, státní správa, samospráva, politické subjekty, PR agentury, redakce médií nebo akademici. Společnost s českými vlastníky je zapojena do mezinárodní asociace kanceláří Media Tenor. www.mediatenor.cz, http://www.facebook.com/MediaTenorCZ


Kompletní report

Media Tenor - Mluvčí v roce 2015


zpět do archivu tiskových zpráv