21.1.2015     Tiskové zprávy

Žebříček citovanosti tiskových mluvčích v roce 2014: Ovčáček byl nejcitovanějším mluvčím, vyhrál by i bez Hovorů z Lán

opravená verze na základě finální revize dat z 27. ledna 2015

Nejcitovanějším mluvčím českých médií byl v roce 2014 Jiří Ovčáček zastupující prezidenta ČR. Daniel Šabík z ČSA byl nejvytíženějším podnikovým mluvčím, převahu veřejného sektoru však dokládá i fakt, že celkově by byl až na 8. příčce. Překvapením je umístění Jiřího Hošny z Českého rozhlasu. Vyplývá to z analýzy společnosti Media Tenor, která sledovala přední české zpravodajské servery.

Nejvíce se v médiích objevovali tiskoví mluvčí veřejného sektoru. Ukázala to analýza zpravodajských serverů iDnes.cz, iHned.cz, aktualne.cz, novinky.cz a e15.cz. Tradičně převažovali mluvčí Policie ČR, nejvíce slov však na serverech pronesl Jiří Ovčáček, který potvrdil výsledek ze statistik za první pololetí. V druhém pololetí pronesl nejvíce slov v souvislosti s výrok Miloše Zemana v pořadu Hovory z Lán. „O velké mediální atraktivitě tohoto tématu svědčí také výrazný posun Jiřího Hošny, mluvčího Českého rozhlasu, který byl 10. nejcitovanějším podnikovým mluvčím. Zástupce Rozhlasu přitom loni byl až 69. místě,“ dodala Věra Bartalosová, analytička společnosti Media Tenor.  Až na čtvrté příčce tentokrát skončila Gabriela Holčáková z moravskoslezské policie, která vyhrála předchozí dva ročníky žebříčku citovanosti. Nejcitovanějším policejním mluvčím byl Tomáš Hulan.

grafyMinulého vítěze podnikového sektoru, Petra Šťáhlavského z Českých drah, sesadil nováček čelní desítky, Daniel Šabík z ČSA. Na sledovaných serverech byl citován v průběhu celého roku, nejvíce pak v září, kdy ČSA oznámily, že propustí až třetinu zaměstnanců a odbory vyhlásily stávkovou pohotovost. Společnosti ČEZ se jako jediné už několik let po sobě daří mít v první desítce hned dva zástupce. Nově se mezi nejcitovanějšími podnikovými mluvčími objevil také Jiří Štábl z pražského dopravního podniku, který se nejvíce vyjadřoval v souvislosti s kolapsem dopravy způsobeným počasím.

Stejně jako v roce 2013, i loni byli v médiích citovaní více mluvčí – muži. Rozdíl se však stále více stírá. Výrazně ženským, co do počtu uveřejněných slov, stále zůstává pouze veřejný sektor.

Pro objednávku detailního výstupu na základě zpracovaných dat prosím kontaktujte: Pavel Herot, pavel.herot@mediatenor.cz; mobil: +420608701639

Media Tenor nabízí mediální monitoring a ucelený soubor analytických služeb založených na obsahové analýze médií, které poskytují zpětnou vazbu komunikačním aktivitám a přesně vyhodnocují kvantitativní a kvalitativní aspekty mediální publicity. Analytický a konzultační servis využívají firmy, státní správa, samospráva, politické subjekty, PR agentury, redakce médií nebo akademici. Společnost s českými vlastníky je zapojena do mezinárodní asociace kanceláří Media Tenor.


Kompletní report

20150121 - Media Tenor - Žebříček citovanosti tiskových mluvčích v roce 2014


zpět do archivu tiskových zpráv